Bureau Citybranding
Het Bureau Citybranding ondersteunt jou om aan de slag te gaan met Haagse merkwaarden! Onze adviseurs kunnen jou helpen om het Haagse DNA te gebruiken in je werk. Naast hulpmiddelen en diverse activiteiten geeft Bureau Citybranding advies op maat en voert het een aantal projecten uit die de Haagse merkwaarden prominent uitdragen.
Heb je vragen of behoefte aan advies? Of tips voor ons? Maak hieronder kennis met het team van Bureau Citybranding. Neem contact met ons op via citybranding@denhaag.nl!
Advies en ondersteuning
Op verschillende manieren kan Bureau Citybranding je helpen om het Haagse DNA in je werk toe te passen.Voor communicatie over en met de stad zijn hulpmiddelen ontwikkeld. Op de merkomgeving vind je uitleg en inspirerende voorbeelden. Zo kun je zelf aan de slag met de Haagse merkwaarden! De beeldbank Den Haag is een openbaar toegankelijke database met rechtenvrij te gebruiken foto’s, video’s en andere communicatiemiddelen.
Bureau Citybranding organiseert diverse activiteiten binnen en buiten het stadhuis, zoals inspiratiesessies en het Grand Café Haagse Citybranding. Daarnaast worden er online communicatiemiddelen ingezet en aansprekende content gemaakt zoals de podcast ‘Samen maken we het Haagser’. Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws van Bureau Citybranding? Volg onze pagina Citybranding Den Haag op LinkedIn!
De adviseurs van Bureau Citybranding bieden advies op maat, bijvoorbeeld met een ‘merkfilter’ workshop. Maar ook leveren ze na onderzoek en interviews een adviesstuk of nemen deel aan een projectgroep of adviesteam.
Het Bureau Citybranding verzamelt gegevens uit onderzoeken en laat onderzoeken uitvoeren. Daarnaast neemt Bureau Citybranding deel aan nationale en internationale netwerken. Zo blijft het op de hoogte van actuele kennis.
Projecten
In het programma Citybranding wordt een aantal projecten uitgevoerd die de Haagse merkwaarden prominent uitdragen.De stad Den Haag werkt aan innovatieve oplossingen die een rechtvaardige, veilige en betere wereld een stapje dichterbij brengen. Om wereldwijd de bekendheid hierover te vergroten, voert het Bureau Citybranding de internationale media aanpak uit. De aanpak bestaat uit drie onderdelen. De website Stories of Purpose geeft de internationale media inspiratie voor het schrijven van verhalen. Andere pijlers zijn het sturen van persberichten en nieuwswaardige berichten en het organiseren van persreizen tijdens bijzondere evenementen en congressen.
Dit project is het langst lopende project sinds 2014. De Ambassade van Den Haag is een netwerk van enthousiaste Haagse vrijwilligers. Deze ‘cityhosts’ maken bezoekers wegwijs in de stad. Je herkent ze aan de felgroene jasjes en ontmoet ze bij grote evenementen, zakelijke congressen, toeristische hotspots en op piekmomenten tijdens de vakantieperiode. Deze trotse ambassadeurs dragen hun liefde voor hun stad met passie uit en heten bezoekers een warm welkom in Den Haag.
Trots kan geworteld zijn in de geschiedenis van de stad en haar tradities maar krijgt ook een extra impuls door nieuwe ontwikkelingen in de stad. Dit nieuwe project wil nieuwe initiatieven die het goede van de stad versterken, in het zonnetje zetten. Bureau Citybranding zal via online communicatiekanalen een oproep aan Hagenaars doen om nieuwe trots makende initiatieven voor te dragen. Hierbij gaat het om nieuwe initiatieven die recent in de stad opgezet zijn of op het punt staan gerealiseerd te worden. Het project wordt nog met een focusgroep verder uitgewerkt.
Het doel van dit project is om Den Haag als regeringscentrum op een positieve manier op de kaart te zetten. Wat heeft Den Haag als regeringscentrum te bieden? Er zijn al verschillende evenementen en initiatieven die de democratie en rechtstaat bij een groter publiek onder de aandacht brengen. Samen met betrokken partijen zal Bureau Citybranding onderzoeken hoe een overkoepelende strategie en aanpak opgezet kan worden. Ook zal er bekeken worden hoe je het aanbod en de boodschap samenhangender, aantrekkelijker en toegankelijker kan maken.