Positioneringshuis
In het positioneringshuis kun je deelpositioneringen vinden voor o.a. gebieden, projecten of sectoren. In de verschillende deelpositioneringen is het DNA van Den Haag concreter uitgewerkt voor specifieke toepassingen en eventueel aangevuld met extra relevante Haagse kwaliteiten.
Het niet alleen richting moet geven aan communicatie, maar ook aan beleid en ontwikkelingen in de stad. De inhoud van het huis kernboodschappen noemen (en het huis zelf bv. een communicatiehuis) sluit zo’n toepassing gevoelsmatig uit. Daarom noemen we ze (deel)positioneringen en het totaal een positioneringshuis.
De functie die een positionering in het huis wel heeft voor communicatie is niet om deze teksten zo veel mogelijk 1 op 1 over te nemen in allerlei communicatie-uitingen. Soms zal je een onderdeel ervan uitlichten en dat is ook prima. Ze zijn er wel voor om in de communicatie de samenhang en focus te bewaken.
Voorbeeld is bv wat er in positioneringshuis staat over dat Hagenaars profiteren van wat er door impact ondernemers wordt bedacht en gemaakt. Dat is wat het Impact Cluster kenmerkt. Met beleid, investeringen, ontwikkelingen, etc. moet je gaan waarmaken dat dit ook echt gebeurd. En met communicatie moet je de succesvolle voorbeelden daarvan laten zien.
In het positioneringshuis kun je deelpositioneringen vinden voor o.a. gebieden, projecten of sectoren. In de verschillende deelpositioneringen is het DNA van Den Haag concreter uitgewerkt voor specifieke toepassingen en eventueel aangevuld met extra relevante Haagse kwaliteiten.
Feiten en cijfers
Zoek je informatie over de internationale organisaties in Den Haag, of wil je meer weten over het organiseren van congressen? Je vindt de factsheets met op de achterkant infographics in de Toolkit.