Marketing en Communicatie

Hou je Haags

Campagne stimuleert stadstrots van Hagenaars

Tegen deze wereldwijde ontwikkeling in het toerisme was geen marketing opgewassen. The Hague Marketing Bureau toonde zich flexibel en gebruikte haar kennis en expertise om Hagenaars een hart onder de riem te steken. In een campagne stelde zij Hagenaars het diverse vrijetijdsaanbod van de stad in het vooruitzicht. Een perspectief van het weer kunnen genieten van al het moois dat Den Haag te bieden heeft zodra de lockdown voorbij is.

#HoujeHaags

The Hague Marketing Bureau is verantwoordelijk voor het aantrekken van toeristen naar Den Haag. Dat doen zij door mensen in binnen- en buitenland te verleiden om Den Haag te bezoeken en te informeren over wat Den Haag te bieden heeft. Tijdens de coronacrisis zorgde reisbeperkingen en de angst voor corona echter voor een sterke afname van toeristen. Tegen deze wereldwijde ontwikkeling in het toerisme was geen marketing opgewassen. The Hague Marketing Bureau toonde zich flexibel en gebruikte haar kennis en expertise om Hagenaars een hart on de riem te steken. In een campagne stelde zij Hagenaars het diverse vrijetijdsaanbod van de stad in het vooruitzicht. Een perspectief van het weer kunnen genieten van al het moois dat Den Haag te bieden heeft zodra de lockdown voorbij is.

Toerisme is geen doel op zich, maar een middel om een positieve bijdrage te leveren aan het leven van Hagenaars

Sander Hanenberg, Head of Marketing The Hague & Partners

Diversiteit van de stad in beeld

Toerisme is geen doel op zich, maar een middel om een positieve bijdrage te leveren aan het leven van Hagenaars. Toerisme biedt veel werkgelegenheid en zorgt voor een aantrekkelijke stad waar ook Hagenaars van profiteren. Toen het toerisme door Corona in zwaar weer zat was het voor The Hague Marketing Bureau reden om na te denken over alternatieve manieren om hun werk te doen voor de stad. Het was dan wel onzeker wanneer de toeristen terug zouden komen na Corona, zeker was dat Hagenaars zodra het weer kon de stad in zouden trekken op zoek naar ontspanning en vertier. En het zou voor alle toeristische ondernemers in de stad, van klein tot groot, belangrijk zijn om dan weer gevonden te worden. Vandaar dat The Hague Marketing Bureau samen met nachtburgemeester Pat Smith een campagne ontwikkelde met de Hagenaar centraal. Een campagne waarin alle Hagenaars een steuntje in de rug kregen om nog even vol te houden tijdens de lockdown. En vooral ook een trots makende campagne waarin het Haagse vrijetijdsaanbod in al zijn diversiteit werd getoond. Om in de eerste periode na Corona even als Hagenaars onderling van te genieten, en zodra het toerisme weer op gang is, te delen met de wereld.

Haagse trots

Klik op de afbeelding om deze te vergroten

Direct aan de slag

Aan de slag met het Haagse DNA? Om je te helpen hebben we een aantal praktische tools die je kunt gebruiken!

Bekijk ook