Be Hague
Storytelling op zijn Haags:
blog en socialmediakanalen voor jong volwassenen.
De doelgroep jong volwassenen (studenten en young professionals) is voor Den Haag van groot belang. Natuurlijk zij die er nu al wonen, maar ook zij die mogelijk in de toekomst naar Den Haag willen komen. Haagse bedrijven en organisaties zitten namelijk te springen om jong talent. Daarom helpt het Bureau Citybranding met diverse activiteiten om het imago van Den Haag als aantrekkelijke stad voor jong volwassenen te stimuleren. Een centrale plek daarbij hebben de kanalen van Be Hague. De content op deze is zoveel mogelijk gebaseerd op het Haagse DNA én belangrijk, het is vaak gemaakt door Hagenaars zelf!
Ongefilterd Haags geluid
Op de kanalen van Be Hague zul je niet snel gelikte promotiefilmpjes vinden, maar allerlei soorten content die een waarheidsgetrouw beeld van Den Haag laten zien. Daarin is ook ruimte voor kritische geluiden en ideeën voor verbeterpunten voor de stad. Soms worden er juist acties opgezet om jong volwassenen hierover na te laten denken en deze met elkaar te delen. Naast dit alles vind je op Be Hague ook verhalen van jonge Hagenaars die vertellen waar ze trots op zijn en wat ze fijn vinden aan Den Haag. Verhalen over wat de verschillende wijken waar veel Haagse studenten of young professionals wonen zo leuk en gezellig maakt. Videorapportages over de (vaak onbekende) diversiteit van de Haagse surfscene met topsorters, surffotografen en ‘board shapers’. En verhalen van jonge ondernemers die laten zien waarom ze hun bedrijf juist in Den Haag zijn gestart en vanuit hier werken aan rechtvaardige, veilige en betere wereld. Het zijn slechts een paar voorbeelden van wat je tegenkomt op Be Hague en waarin het Haags DNA doorklinkt.